بهترین خواص موم که به فراموشی سپرده شده اند

 

 

موم خواص زیادی برای بدن انسان دارد. کافی است از این ماده در موارد و بیماری های مختلف استفاده شود تا خواص آن را مشاهده کنید


موم یکی از مواد پر خاصیت و پرکاربرد برای انسان ها است. از موم برای درمان بیماری های مختلف و پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. با این حال متاسفانه هنوز بسیاری از مردم از خواص موم عسل اطلاعاتی ندارند. به همین علت است که از این ماده فوق العاده مهم که زنبور عسل برای تولید آن زحمت زیادی می کشد، کمتر استفاده می شود. قصد داریم به برخی از مهم ترین خواص موم تولید شده توسط زنبور عسل اشاره کنیم.

هرچند به نظر می رسد که استفاده خوراکی از موم نمی تواند برای درمان بیماری ها موثر باشد؛ اما می تواند به عنوان یک ماده موضعی مورد استفاده قرار گیرد. اگر دسترسی به موم طبیعی و خالص داشته باشید، احتمالا مصرف آن به صورت خوراکی نیز خواصی را در پی خواهد داشت. برخی از دانشمندان معتقدند که به طور کلی موم زنبور عسل در معده انسان هضم نمی شود. با این حال تعدادی دیگر از دانشمندان معتقدند که می تواند برخی از مشکلات درون معده و روده را برطرف نماید

در ادامه تلاش شده تا به برخی از مهم ترین خواص موم زنبور عسل اشاره شود. آشنایی با این نکات به شما کمک می کند تا به جای استفاده از مواد شیمیایی، برای درمان بیماری های مختلف از مواد طبیعی مثل موم استفاده کنید

موم مرهمی برای بیماری های پوستی
یکی از مهم ترین کاربردهای موم عسل استفاده از آن برای درمان مشکلات پوستی است. همان طور که می دانید خواص عسل برای پوست نیز در بسیاری از تحقیقات دانشمندان به اثبات رسیده و امروزه به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. موم زنبور عسل نیز می تواند خواص مختلفی را برای پوست به ارمغان بیاورد

از مهم ترین موارد درمانی که برای درمان بیماری های پوستی با موم مورد استفاده قرار می گیرد، درمان زگیل های پوستی است. ترکیب موم با عسل و مقداری مواد طبیعی دیگر مثل گشنیز، می تواند به عنوان ضمادی برای برطرف کردن زگیل های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. البته برای کاربرد آن باید حتماً چندین نوبت از این معجون استفاده کنید. می توانید برای بهتر شدن عملکرد این ضماد، از عسل تک گل گیشنیز استفاده کرده و آن را با موم ترکیب نمایید.

تحقیقات نشان می دهد که موم زنبور عسل یک ماده فوق العاده برای بر طرف کردن چین و چروک صورت است. کافیست با استفاده از موم عسل و عصاره آلوئه ورا و چند ماده دیگر یک کرم طبیعی درست کنید. این کرم می توانید برای برطرف کردن چین و چروک پوست صورت خود استفاده کنید. همچنین نوعی کرم برای پوست های چرب با استفاده از موم تهیه می شود که می تواند برای بهبود پوست های چرب مفید واقع شود.

موم و خواص آن برای لب
یکی از مهمترین خواص موم، برطرف کردن مشکلات لب است. در تولید انواع بالم لب از موم زنبور عسل استفاده می شود. حتی می توانید به صورت خانگی نیز بالم لب یا مرهم لب تهیه کنید. علاوه بر این فراورده ها، به طور کلی مصرف موضعی موم زنبور عسل می تواند باعث تقویت این قسمت مهم از بدن شده و از خشکی آن جلوگیری نماید. برخی از محققان بر این باورند که موم عسل می تواند شکاف لب را نیز درمان کند.

موم عسل، مرهمی برای دردهای روماتیسمی
از جمله خواص شناخته شده و اثبات شده موم زنبور عسل، استفاده آن به عنوان یک ماده تسکین دهنده دردهای روماتیسمی است. افراد مبتلا به بیماری روماتیسمی می توانند برای تسکین دردهای خود از مخلوط موم، روغن زیتون و روغن سیاه دانه استفاده کنند.

کافی است معجون به دست آمده را بر روی محل درد قرار دهند. پس از مالیدن این معجون در محلی که درد می کند و بستن آن با یک پارچه، آن قسمت از بدن گرم شده و درد آن به مرور زمان تسکین پیدا می کند. البته تحقیقاتی در حال انجام است که نشان می دهد، موم می تواند برخی از انواع روماتیسم را به صورت کامل درمان کند. این تحقیقات از سال ۲۰۰۴ شروع شده و هنوز هم ادامه دارد

درمان تبخال های تناسلی با استفاده از موم
از کاربردهای خاص و ویژه موم زنبور عسل درمان تبخال تناسلی است. این نوع تبخال از نوعی ویروس در آلت تناسلی به وجود آمده و باعث ایجاد مشکل های مختلف می شود. یکی از بهترین درمان ها برای این نوع تبخال، استفاده از بره موم است؛ اما تجربه اطبا طب سنتی نشان داده که موم زنبور عسل نیز می تواند با هزینه ای به مراتب کمتر، برای درمان تبخال تناسلی به کار گرفته شود.

افزایش ایمنی بدن با موم عسل
یکی از دلایلی که توصیه می شود از موم زنبور عسل به همراه عسل طبیعی به صورت خوراکی استفاده کنید، تقویت سیستم ایمنی بدن و برطرف کردن برخی از مشکلات درون بدن انسان است. البته توصیه می کنیم برای خوردن موم عسل حتما از موم هایی استفاده کنید که به طبیعی بودن و سالم بودن آن اطمینان کامل داشته باشید. در غیر اینصورت ممکن است مشکلات دیگری برای بدن شما ایجاد شود.

اگر بتوانید موم عسل باکیفیت تهیه کنید، پیشگیری از بیماری آنفولانزا و همچنین برطرف کردن بسیاری از بیماری هایی که به دلیل کمبود توان ایمنی بدن ایجاد می شود، با مصرف موم امکان پذیر خواهد بود. زمانی که ایمنی بدن تامین شود، در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم خواهد بود.

موم، ماده ای فوق العاده برای شمع
همانطور که می دانید یکی از روش های مصرف موم این است که آن را به صورت شمع در آورده و برای روشنایی از آن استفاده کنید. شمع موم عسل، علاوه بر اینکه می تواند محیط و منزل شما را روشن کند، یک ویژگی مهم و تاثیرگذار دیگر دارد و آن بویی است که در فضا پراکنده می کند. شما با استشمام بوی تولید شده توسط موم زنبور عسل در برابر بسیاری از بیماری ها واکسینه می شوید.

البته اگر به مضرات شمع های مختلفی دقت کنید که به صورت شیمیایی تولید می شوند، استفاده از شمع موم زنبور عسل جز سود هیچ چیز دیگری برای شما و خانواده تان نخواهد شد. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده این نوع شمع ها را در خانه خود روشن کنید.

 

-